اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

دولتیها در بورس با بخش خصوصی رفیق باشند نه رقیب! / برخی از بزرگ شدن شرکتهای کوچک ومتوسط در بورس هراس دارند!

دولتیها در بورس با بخش خصوصی رفیق باشند نه رقیب  برخی از بزرگ شدن شرکتهای کوچک ومتوسط در بورس هراس دارند
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از 
دانانیوز: در فضای پرالتهاب و نسبتا مایوس کننده بازار سرمایه و سهام کشور بر آن شدیم تا از زوایه ای غیر اقتصادی و مالی وبا نگاه روانشناسی و رفتارشناسانه، گفتگوی کوتاهی با جناب پروفسور دکتر محمدعلی مقیسه پژوهشگر پیشکسوت و رفتارشناس اجتماعی و فرهنگی کشور که در عرصه های علمی، آموزشی و پژوهشی بویژه حوزه های رفتارشناسی و کنش سنجی های حرفه ای، اجتماعی و کسب و کار، موفقیتها و سوابق درخشانی دارند، مصاحبه ای داشته باشیم که با خواندن این مصاحبه و بیان دیدگاههای آسیب شناسانه و ارزشمند این پژوهشگر پیشکسوت و شخصیت علمی و پژوهشی کشور، زوایای جدیدی را مطرح کرده اند که توجه به این توصیه ها شاید گره کور فضای مسموم و هیجانات منفی در بازار بورس باشد.

در زیر متن این گفتگو را می خوانید:

به گزارش دانانیوز، دکتر محمدعلی مقیسه در گفتگو با خبرنگار بورسنا، ضمن اشاره به اینکه عرضه صندوق‌های دارا یکم و همچنین خبر عرضه دارا دوم و سوم جذابیت برای ورود به این بازار را بیشتر کرد افزود: مسوولان و سیاست گذاران در جهت ترمیم و بازسازی فضای بی اعتمادی کنونی بازار سرمایه با نگرشها و عملکردهای منطقی و تخصصی بایستی در کنترل هدفمند منابع خبری و اطلاع رسانی تلاش کنند و بشدت از تصمیمات کوتاه‌مدت و صحبتهای عجولانه و غالبا غیرتخصصی و هیجانی دوری کرده و به فکر حمایتی منطقی از بازار سرمایه باشند.

پژوهشگر و رفتارشناس اجتماعی وکسب و کار با تاکید بر فضای هیجانی مسمومی که در حوزه بورس و بازارسرمایه ایجاد شده گفت: اغلب اهالی حکومت و دولتمردان متاسفانه اشراف کافی به شرایط بازار سرمایه ندارند ولی با تصمیمات ویا رسانه ای کردن اظهاراتشان فضای هیجانی مسمومی را در حوزه بورس و بازارسرمایه ایجاد می کنند و باعث سلب اعتماد فعالان و سهامداران بخصوص سهامداران کوچک و متوسط می شوند.

دکتر محمدعلی مقیسه در ادامه با ذکر این مطلب که بازار سرمایه به حمایت عملی واجرایی احتیاج دارد نه حمایت کلامی و شعارهای هیجانی، گفت: در چند ماه اخیر مشخص شد که دولتمردان ابزار حمایتی لازم را برای بازار ندارند و اگر هم دارند نمی‌توانند از آن به درستی برای هدایت وتقویت بازار بهره ببرند.

این پژوهشگر و رفتارشناس کسب و کار در پایان این گفتگو اظهار داشت: اگر دولتیها با بخش خصوصی رفیق باشند نه رقیب! و با افکار تنگ نظرانه و حسادت آلود، از بزرگ شدن شرکتهای کوچک ومتوسط هراس نداشته باشند! و باشجاعت و صداقت از متخصصان پیشکسوت و نخبگان این حوزه ها همفکری و کمک بگیرند، این متخصصان و فعالان پیشکسوت معتقد هستند که همین بازار خراب را با ابزارهای متنوعی از جمله اوراق تبعی و صندوق حمایت از توسعه بازار و ترکیبی از عوامل حمایت‌زا نجات داد، تا بازار با استفاده از مولفه‌های بنیادی که دارد به روند صعودی خود با سرعتی کمتر بازگردد.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 15 شهريور 1399   /   کد مطلب: 367   /   بازدید: 4275