اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

خیز‬ کشور در حوزه مالکیت فکری برای پیوستن به برترین‌های جهان

خیز‬ کشور در حوزه مالکیت فکری برای پیوستن به برترین‌های جهان
به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل از  ایسنا، مهدی ضیغمی با بیان این‌که یکی از اقدامات مهم کانون پتنت در سال جاری گشایش آکادمی آموزش است، اظهار کرد: این آکادمی از زمان افتتاح تا کنون فعال وارد میدان شده تا خدمات با کیفیت هرچه بیشتر به مخترعان ایرانی ارائه شود. همچنین کانون برای توسعه فعالیت‌های خود دفاتر مالکیت فکری را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی کرده است و این آکادمی وظیفه ساماندهی فعالیت این دفاتر را بر عهده دارد.
مدیر کانون پتنت ایران با ارائه توضیحات بیشتر درباره فعالیت‌های این آکادمی، افزود: آموزش یکی از فعالیت‌های مهم در دفاتر مالکیت فکری است و وجود این آکادمی کمک می‌کند تا دفاتر از نظر آموزشی در بستر مناسبی قرار گیرند. از سویی محتوای آموزشی برای آنها تحلیل و اجرایی شود و در نهایت مدرسان دوره‌های آموزشی به‌روزتری را برگزار کنند. البته در سال جاری کانون تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه آزاد منعقد کرد که با اجرای آن تعداد دفاتر مالکیت فکری با رشد دو برابری تا پایان امسال روبرو می‌شود.
ضیغمی در ادامه با اشاره به حجم فعالیت‌های کانون در سال جاری، گفت: این فعالیت‌ها با رشد ۵۰ درصدی امسال مواجه شد. همچنین دفتر مالکیت فکری کانون پتنت در چین راه‌اندازی شد. با توجه به این موفقیت در نظر داریم سال آینده همکاری با سایر کشورها را آغاز کنیم و در این کشورها دفاتر کانون را راه‌اندازی کنیم.
به گفته وی، در سال ۲۰۱۷ ایران با ثبت ۱۱۷ پتنت در اداره ثبت اختراع امریکا در رتبه ۳۸ پس از امارات قرار داشت، اما در سال ۲۰۱۸ با ثبت ۱۵۷ پتنت در جایگاه ۳۶ قرار گرفتیم و توانستیم امارات را پشت سر بگذاریم. بنابراین اگر همین روند دنبال شود و هر سال جایگاه ایران ۲ تا ۳ رتبه ارتقا یابد، تا سال ۱۴۰۴ جزو ۲۵ کشور برتر جهان در حوزه مالکیت فکری قرار می‌گیریم.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 17 بهمن 1397   /   کد مطلب: 358   /   بازدید: 5204