اولین پژوهشگاه رسمی و نخستین موسسه مستقل نظرسنجی

اخبار پژوهشگاه:

دکتر محمدجواد دهقانی: در مراکز دانشگاهی وپژوهشی باید به دنبال تبدیل مصرف‏‌کنندگی علم به تولیدکنندگی علم و مرجعیت علمی ایران باشیم!

دکتر محمدجواد دهقانی: در مراکز دانشگاهی وپژوهشی باید به دنبال تبدیل مصرف‏‌کنندگی علم به تولیدکنندگی علم و مرجعیت علمی ایران باشیم
واحد ارتباطات و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و هنر به نقل ازدانانیوز، دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان این که نگاهی به آخرین داده‌‏های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است، گفت: دانشمندان، پژوهشگران و استادان دانشگاه‏‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور همانند گذشته توجه، دقت نظر و علاقه‌مندی مقام معظم رهبری را به مسأله مولد بودن و تولیدکننده علم بودن دانشگاه‌‏ها مورد توجه قرار می‌‏دهند و همواره بیانات ایشان را سرلوحه تمامی امور آموزشی و پژوهشی خود می‏‌کنند.
دهقانی اظهار کرد: همچنین هسته اصلی تصمیم‌‏گیری‌های مهم و کلان پژوهشی کشور در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس منویات معظم له است. ایشان در دیدار اخیر خود با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌‏های کشور که در ماه مبارک رمضان امسال انجام شد؛ دغدغه‏‌های مهم ذهنی خود را تبدیل مصرف‏‌کنندگی علم به تولیدکنندگی علم و همچنین مرجعیت علمی کشور دانستند و به پژوهشگران و دانشگاهیان کشور قویاً توصیه کردند در این زمینه کوشا باشند.
وی افزود: بررسی و تحلیل جدیدترین داده‌‏های استخراج شده از پایگاه استنادی وب‏گاه علم (WOS) در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در خصوص تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران حاکی از عملکرد منحصر به فرد پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در نیمه نخست سال جاری میلادی است. نگاهی به آخرین داده‌‏های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است. همچنین جمهوری اسلامی ایران با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در پایگاه استنادی ISI توانست برای نخستین بار، در زمره ۱۵ کشور برتر دنیا از منظر تولید علم قرار گیرد.
اخبار پژوهشگاه   /   تاریخ: 7 مرداد 1397   /   کد مطلب: 344   /   بازدید: 3253